czwartek, 22 stycznia 2009

Po co komu blog o szukaniu, kupowaniu mieszkania?

Kupno mieszkania dla jednych jest, jak każdy inny zakup - telewizor, pralka, samochód. Dla innych natomiast jest trudnym i problematycznym procesem, szczególnie w przypadku kupna na kredyt zaciągany na kilka dziesięcioleci. Niestety, my należymy do tej drugiej kategorii. Pomysł kupna własnego mieszkania przeraża nas. Myśl o kredycie na 30 lat i racie 2000 zł płaconej co miesiąc paraliżuje. Kolejne etapy: wizyty u sprzedawców, deweloperów, w bankach, urządzenie mieszkania, przeprowadzka wymagają poświecenia czasu. A czasu, oczywiście jest mało. Szczególnie u młodych rodziców. Dlaczego więc zwiększać sobie obciążenie poprzez prowadzenie bloga?

Kilka odpowiedzi:
  1. Uporządkowanie informacji. Blog ma być miejscem, gdzie będziemy składować różne informacje istotne dla nas podczas realizacji naszego planu.
  2. Tak czy inaczej mielibyśmy notatki z wizyt w kolejnych mieszkaniach, w bankach. Na pewno prowadzilibyśmy jakieś wyliczenia itp. wszystko po to, żeby móc do nich wrócić i porównać. Blog może być takim składowiskiem. Wpisom można nadawać etykiety kategoryzując je.
  3. Kupno mieszkania to może być ciekawa przygoda. Spróbujemy ją opisać, tak subiektywnie, tak z naszego punktu widzenia a nie tak, jak w gazetach i poradnikach.
  4. Mamy nadzieję, że ten blog będzie stanowić jakieś specyficzne kompendium wiedzy dla czytelników, którzy mają przed sobą podobną drogę. Może dzięki temu nie popełnią błędów, które my popełnimy?
  5. Jeżeli znajdzie się grono czytelników, być może doświadczonych, mamy nadzieję uzyskać od Was jakąś pomoc. Może dzięki temu my nie popełnimy błędów, przed którymi nas ustrzeżecie?

Jest jeszcze jedna ważna kwestia. Dzięki temu, że jest blog i, że jest on czytany mamy większą motywację. Bo przecież, dopóki nie ponieśliśmy żadnych kosztów, w każdej chwili możemy się wycofać nie ponosząc strat. I również dlatego powstał blog. Żeby takie myśli, nawet jak przyjdą do głowy - od razu z niej wylatywały. Od dziś zaczynamy promocję bloga, początkowo wśród rodziny i znajomych.

Głównym prowadzącym bloga jestem ja, czyli Tata. Często będę pisać w imieniu całej Rodzinki, redagowany, cenzurowany i autoryzowany przez Mamę, ale czasami napiszę coś od siebie, tak jak teraz. To jest mój pierwszy blog. Mama ma swojego bloga od dłuższego czasu. Ja też chciałem mieć swojego i to jest chyba jeszcze jedna przyczyna jego powstania. Przy okazji więc będzie mi służyć jako poligon doświadczalny. Mam nadzieję, że mi to wybaczycie.

Napiszcie w komentarzach, co sądzicie o blogu. Wiemy, że na razie jest jeszcze mało wpisów i mało konkretów, ale ogólny zarys i plan przedstawiliśmy. Wypowiedzcie się - Wasze zdanie jest dla nas ważne. Ten blog jest również dla Was.



18 komentarzy:

  1. fajnie piszesz - czytam dalej...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za miłe słówko :)
    I zapraszamy do dalszej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  3. A może warto zastanowić sie nad mieszkaniem od TBSu ? System TBS jest obecnie jedną z lepszych propozycji dla młodych ludzi bez zdolności kredytowej. Za około 50 tys. można mieć dwa pokoje wykończone pod klucz.

    OdpowiedzUsuń
  4. A kupował ktoś z Was mieszkanie przez agencję pośredniczącą? Ja ostatnio natknęłam się na informację, że jeśli dokona się takiej transakcji, to agencja daje pieniądze na zakup wyposażenia domowego. Słyszałam, że Morizon wpadł na taki pomysł.

    http://www.morizon.pl/zamieszkaj/chce_kupic

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupno mieszkania, to temat - rzeka :) Na pewno nie tak banalny jak zakup telewizora etc., jeżeli ktoś myśli o wyborze mebli do mieszkania/domu i szuka salonów meblowych to można je znaleźć w katalogu mebli.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie pisane, też się zmagam z tym tematem, może nie na takim poziomie, ale mimo wszystko śmiem zaprosić: http://frustracje-mieszkaniowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla wszystkich którzy szukają mieszkania polecam serwis zawierający bezpłatne ogłoszenia nieruchomości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo nam się ten blog podoba.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja raczej nie wziąłbym kredytu na mieszkanie, na dom owszem, ale mieszkanie w bloku etc. to coś co nie jest aż tak atrakcyjne by się przez to zadłużać na całe życie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, że powstał taki blog. Ale zgadzam się z Adamem: teraz chyba lepiej brać kredyt na dom niż mieszkanie

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam
    Uważam, że tematyka blogu jest świetna. Mam wrażenie, że mało bloggerów interesuje się tą tematyką - a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie, że w końcu jakiś bloger poruszył tą tematykę. W końcu kupno mieszkania to bardzo stresujący proces. Nie każdy wie od czego zacząć, do kogo się zgłosić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Blog bardzo użyteczny a tematyka nieruchomości to kwestia bardzo ciekawa. I wymagająca wiele wiedzy, aby każda nasza inwestycja przynosiła zyski a nie straty. Warto wybrać również odpowiedniego dewelopera, najlepiej przejrzeć jego poprzednie realizacje. A później wybrać odpowiednie mieszkanie zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa opcja, moim zdaniem jest to naprawdę niezły pomysł. Oglądam właśnie kraków ruczaj mieszkania na sprzedaż i bardzo spodobały mi się te od Lokum Deweloper. Minimalistyczna elegancja zdecydowanie trafia w mój gust!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja w tym momencie korzystam z takich blogów i jestem bardzo zadowolona z tego, że w ogóle takowe istnieją. Mam nadzieję, że jak najdłużej będzie mi dane sprawdzanie wszystkich informacji. Chcemy kupić mieszkanie deweloperskie w tym miejscu https://vantage-sa.pl/mieszkania-na-sprzedaz-we-wroclawiu/ a te wszystkie blogi pozwalają nam lepiej podejść do tego tematu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń